Op 15 Maart sta ik op de dertiende editie van Bruidsbeurs💏👨‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👩’Ja, ik wil!’ in Charme Hotel Oranjeoord te Hoog Soeren in Apeldoorn. Op deze beurs kunnen bruidsparen informatie verzamelen bij vele standhouders om de perfecte trouwdag te kunnen organiseren. Kom tussen 12.00 en 16.30 uur langs op deze locatie, ontvang een goodiebag, bezoek onze stand en bekijk één van de bruidsmodeshows om 13.30 uur of 15.30 uur.

Bekijk de link: https://www.facebook.com/events/2399537846749188/

5 veel gemaakte fouten bij het afvallen

We willen allemaal massaal afvallen, maar vaak lukt het ons niet. We stellen onrealistische doelen of eten voedsel dat als gezond wordt verkocht maar helemaal niet gezond blijkt te zijn. In dit artikel vertel ik je meer over de meest gemaakte fouten bij het afvallen en hoe je het afvallen juist wél kunt aanpakken.

Teveel letten op de weegschaal
Mensen die afvallen letten erg op de getallen die de weegschaal aangeeft. Je lichaamsgewicht schommelt dagelijks met zo’n 2 kilo. Je gewicht hangt van veel dingen af: beweging, hormonen, voedsel, vocht. Wanneer iemand niet snel genoeg afvalt voor zijn gevoel kan dat frustratie opleveren.

Sporten!
Alleen je eetgewoontes aanpassen heeft vaak geen zin. Het is ook belangrijk dat je goed blijft bewegen. Maar, trek het ook niet te gek. Je spieren hebben ook de tijd nodig om zich weer te herstellen.

Dieetproducten
Voor dieetproducten is er een grote markt, daarom zijn er ook zoveel van. Deze producten zijn niet altijd gezond. Verkijk je dus niet op de term ‘dieet’ of ‘afslank’.

Geen etiketten lezen
Je ziet genoeg sapjes en snacks met de term ‘gezond’ erop in de supermarkt liggen. Dit betekent echter niet dat deze middelen ook echt gezond zijn. Kijk dus op het etiket om erachter te komen of dat sapje wel écht zo gezond is als dat de producent beweert.

Denken dat afvallen snel gaat
Snel afvallen in onrealistisch. Afvallen is iets wat je voor de langere termijn doet en wat vooral ook met je mindset en discipline te maken hebben. Je ziet het ook niet altijd direct fysiek terug: het vet rondom je organen is bijvoorbeeld niet iets wat je aan de buitenkant kunt zien. Focus je op een gezonde leefstijl, en niet zozeer op de getallen die je weegschaal laat zien.

Ben jij nou benieuwd hoe jij – door middel van een gezonde leefstijl – jouw streefgewicht kan bereiken? Dan nodig ik je van harte uit voor een gratis adviesgesprek. Bij Gewicht in balans met Joke pas je je leefstijl aan, en ga je niet op dieet. Plan een gratis adviesgesprek via: https://gewichtinbalansmetjoke.nl/contact/

Actie: ontvang GRATIS een kookboek bij afname van traject

Ook dit jaar zou de Ladies Night Vaassen gehouden worden, op vrijdag 11 september. Door de Coronamaatregelen gaat het event helaas niet door. Volgend jaar hoopt de organisatie wél weer een Ladies Night te organiseren in De Wieken in Vaassen.

Om de geïnteresseerden tegemoet te komen hebben alle standhouders – waaronder ik – een speciale aanbieding gemaakt. 

Gratis kookboek

Voor de gehele maand september geldt de actie: een gratis kookboek vol gezonde recepten bij afname van traject 2 of traject 3. 

Voor meer informatie over de trajecten klik dan op onderstaande link.
https://gewichtinbalansmetjoke.nl/tarieven/

Plan een gratis adviesgesprek in via: https://gewichtinbalansmetjoke.nl/kennismakingsgesprek/

4x waarom het volgen van een dieet niet werkt

Iedereen heeft in zijn omgeving wel iemand die ‘aan de lijn’ is. Maar, toch slagen de meesten er niet in om hun streefgewicht te behalen. Waarom dat is en wat je kunt doen om wél een gezonde leefstijl op te bouwen vertel ik je in dit artikel.

Tijdelijk minder eten

Ruim de helft van de mensen die op dieet gaan, gaan (tijdelijk) veel minder eten. Wanneer de persoon op het streefgewicht is belandt begint hij of zij vaak weer met het oude eetpatroon. Ze zullen binnen no-time weer terug komen op hun oude gewicht en vaak zelfs zwaarder. Daarom is het belangrijk om je leefstijl aan te passen, zodat je balans creëert die ook écht vol te houden is.

Te strenge eisen

Je bent te streng voor jezelf tijdens je dieet. Geen snoep, frisdrank, chips, etc. Wanneer je dan wél eens een ongezonde snack naar binnen werkt voel je je direct minder goed waardoor je juist meer gaat eten. ‘Ach, ik ben toch al slecht bezig’.

Aanpassen leefgewoonten

Een dieet leert je niet om je leefgewoonten aan te passen. Drink jij graag een wijntje, doe je te weinig aan sport of slaap je bijvoorbeeld slecht? Jouw gewicht hangt niet alleen van eten af, maar van veel meer randzaken die je niet aanpakt tijdens een dieet.

Onrealistisch, te zwaar

Het is niet goed vol te houden. Je stelt geen realistische doelen en raakt daardoor in een negatieve mindset wanneer je ze niet behaald. Dit werkt juist averechts.
Ben jij nou benieuwd hoe jij – door middel van een gezonde leefstijl – jouw streefgewicht kan bereiken? Dan nodig ik je van harte uit voor een gratis adviesgesprek. Bij Gewicht in balans met Joke pas je je leefstijl aan, en ga je niet op dieet. Plan een gratis adviesgesprek via: https://gewichtinbalansmetjoke.nl/contact/

Heb je een vraag? Stuur mij een bericht!